O nas
OFF-DOCK Gdansk powstał w odpowiedzi na dynamiczny rozwój Portu Gdańsk oraz przeładunków kontenerowych i project cargo. Oferuje usługi klientom na zapleczu największego terminala kontenerowego na Bałtyku.
W swojej ofercie posiada kompletny serwis związany ze złożeniem, pobraniem, składowaniem kontenerów na OFF-DOCK Gdansk, wraz z usługami składu celnego, w tym przewóz kontenerów na z/na terminal kontenerowy Baltic Hub. Uruchomienie publicznego składu celnego planowane jest w lipcu 2023 r.
OFF-DOCK Gdansk Sp z o.o. jest firmą prywatną ze 100% polskim kapitałem, założoną przez managerów logistyki z wieloletnim doświadczeniem i znajomością branży TSL.
Koncepcja off-dock
Koncepcja tzw. Off-dock CY (container yard) funkcjonuje w wielu europejskich portach i zakłada efektywne operacje przeładunkowe i składowanie kontenerów w bezpośrednim sąsiedztwie dużych terminali kontenerowych. Tradycyjnie, Off-dock CY obsługuje głównie pełne kontenery czyli Full Container Load (FCL), ale może świadczyć również kompleksową usługę w zakresie obsługi ładunków Less than Container Load (LCL) w ramach przeładunków bezpośrednich z samochodu ciężarowego do kontenera lub vv. w ramach koncepcji cross-dock czyli przeładunku bezpośredniego.
OFF-DOCK Gdansk jest rozszerzeniem terminala i oferuje usługi takie, jak terminal kontenerowy, podlegające wszelkim dodatkowym wymogom, zasadom i warunkom funkcjonującym na terenie RP.
Lokalizacja
OFF-DOCK Gdansk zlokalizowany jest przy ul. Profesora Witolda Andruszkiewicza, na terenie Pomorskiego Centrum Logistycznego w granicach administracyjnych portu Gdańsk, w bezpośrednim sąsiedztwie budynku administracyjno-biurowego KOGA, nowo powstającej fabryki NORTHVOLT oraz niecałe 2 km od terminala kontenerowego Balti Hub.
Doskonała lokalizacja pozwala planować dostawy zarówno w granicach portu Gdańsk a bezpośrednie połączenie z ul. Majora Sucharskiego pozwala planować dostawy w głębi kraju za pośrednictwem obwodnicy Trójmiasta oraz drogi krajowej S7 i autostrady A1.
OFF-DOCK Gdansk w punktach
- powierzchnia składowa placu: 10 215m2
- w pełni ogrodzony plac, monitorowany za pomocą wysokiej jakości kamer, z kontrolą dostępu oraz pełnym oświetleniem LED pozwalającym prowadzić operacje 24 godziny na dobę
- pojemność placu w TEU: 800 TEU dla kontenerów pełnych
- urządzenie przeładunkowe: najnowszy model Kalmar Cargotec DRG 650S (rok produkcji 2023)
- Terminalowy System Operacyjny umożliwiający wymianę danych za pomocą uzgodnionego protokołu EDI np. CODECO (ruchy bramowe przyjęcia i złożenia kontenera na terminalu) lub API
